در این راهنما ، همه مواردی را که می خواهید در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام بدانید ، مرور خواهیم کرد - از معیارها و اطلاعاتی که در دسترس است تا چگونگی به دست آوردن همه آنها به صورت رایگان گرفته تا کارهایی که می توانید با آنها انجام دهید تا بازاریابی اینستاگرام خود را تقویت کنیدو فالوور بیشتری بدست آورید.

بیش از 1 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینستاگرام استفاده می کنند و به طور متوسط ​​هر روز 28 دقیقه را روی این برنامه می گذرانند . این افراد زیادی هستند و زمان زیادی برای برندها که بتوانند آنها را جذب کنند.

اما بدون تجزیه و تحلیل اینستاگرام ، تلاش های بازاریابی شما ممکن است از بین برود.

در این راهنمای جامع ، ما اصول معیارهای اینستاگرام را توضیح خواهیم داد ، جزئیات مربوط به چند ابزار تحلیلی اینستاگرام پولی و رایگان را به اشتراک خواهیم گذاشت و نکاتی را در مورد نحوه استفاده از تجزیه و تحلیل برای بهبود استراتژی اینستاگرام خود ارائه خواهیم داد.

فصل 1: معیارهای اینستاگرام: درک معیارهای عملکرد سطح یک در مقابل سطح دو

اینستاگرام طیف وسیعی از معیارها را ارائه می دهد که به شما کمک می کند عملکرد خود را بسنجید ، مخاطبان خود را درک کنید و نتایج بازاریابی اینستاگرام خود را بهبود ببخشید .

بیشتر معیارها را می توان معیارهای سطح یک یا داده ها در ابتدایی ترین شکل خود دانست. این معیارهای اینستاگرام اعداد ساده ای مانند فالوورها ، ایمپرشن ، ریچ، لایک ها ، نظرات و کلیک ها هستند. در حالی که این اطلاعات مفید است ، اما اعداد یک عکس فوری در زمان هستند. برای تمرکز بر بهبود مستمر ، رشد و بهینه سازی ، باید معیارهای عملکرد سطح دو را بررسی کنید.

محاسبه معیارهای عملکرد سطح دو با تجزیه و تحلیل Instagram

معیارهای بدون زمینه به شما کمک نمی کنند اقدامی انجام دهید.

اگر تعداد دنبال کنندگان خود را با یک اینفلوئنسرمشهور مقایسه کنید ، احتمالاً حساب شما غیر قابل توجه به نظر می رسد - و این مقایسه به شما در بهبود محتوای خود کمک نمی کند. محاسبه معیارهای عملکرد سطح دو یعنی استفاده از داده های خود به عنوان معیار ، بنابراین می توانید آنچه را که مخاطب شما دوست دارد (و آنچه را که به درستی پیمایش می کنند) مشخص کنید.

سه نوع کلی از معیارهای عملکرد سطح دو وجود دارد:

1. رشد

نمودار رشد ،تغییرات (افزایش یا کاهش) را به شما نشان می دهد. به عنوان مثال ، رشد فالوور نشان می دهد که چگونه تعداد فالوورهای شما با گذشت زمان تغییر می کند.

سایر معیارهای اینستاگرام برای ردیابی رشد: تعداد بازدیدها ، دسترسی ، تعامل ، کلیک و پاسخ ها.

2. نرخ گذاری کنید

معیارهای نرخ به شما درصدی می دهند تا به شما کمک کند یک معیار خاص را نسبت به معیار دیگری درک کنید. به عنوان مثال ، میزان تعامل درصدی از دنبال کنندگان شما است که با پست ، استوری یا IGTV شما تعامل داشته اند.

(متریک (به عنوان مثال ، تعداد تعاملات در یک پست) / تعداد دنبال کنندگان هنگام انتشار پست) x 100 = نرخ٪

اگر 950 دنبال کننده داشته باشید و پستی 175 تعامل دریافت کرده باشد ، میزان تعامل آن پست 18.4٪ است.

اگر می خواهید ببینید چند درصد از افراد کل استوری را تماشا کرده اند ، برای استوری های اینستاگرام ، میزان تکمیل یک معیار مفید است.

(تعداد برداشت از پست نهایی / تعداد نمایش از ارسال اول) x 100 = میزان تکمیل استوری اینستاگرام٪

بنابراین ، اگر 93 نفر اولین پست را مشاهده می کردند و 59 نفر آن را به پایان می رساندند ، میزان تکمیل Story شما 63٪ خواهد بود.

3. میانگین

معیارهای میانگین ،​​معیار عملکرد کلی پست های اینستاگرامی شما هستند. به عنوان مثال ، معیار "متوسط ​​لایک در هر پست" به طور کلی تعداد لایک های پست های دریافتی را به شما می گوید.

مجموع معیار برای یک دوره (به عنوان مثال ، کل پسندیدن پست ها در ژانویه) / تعداد پست ها در آن دوره زمانی = میانگین

اگر در ژانویه 12 پست به اشتراک گذاشته اید و در کل 715 لایک دریافت کرده اید ، میانگین لایک شما در هر پست 59 است.

مخرج مشترک برای استفاده تعداد پست ها (یعنی هر پست) است. اما شما همچنین می توانید از یک دوره زمانی (یعنی هر روز یا هر ماه) استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید میانگین تعداد بینندگان ویدیوهای زنده اینستاگرام خود را در روزهای مختلف هفته محاسبه کنید تا مشخص کنید کدام روز ممکن است برای پخش زنده در اینستاگرام بهترین باشد.

فصل 2: ​​نحوه مشاهده تجزیه و تحلیل اینستاگرام با Instagram Insights

برای دسترسی به Instagram Insights برای حساب Instagram خود ، باید پروفایل شخصی Instagram خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. در اینجا مراحل ساده فیس بوک آورده شده است .

پس از تبدیل  یک حساب کاربری به بیزینس ، دکمه "اطلاعات آماری" را در پروفایل خود مشاهده خواهید کرد.

اگر به دنبال Instagram Insights برای دسک تاپ هستید ، متأسفانه ، آن را پیدا نخواهید کرد. در حال حاضر ، Instagram Insights فقط در تلفن همراه در دسترس است. اگر می خواهید گزارشات خود را از طریق رایانه اجرا کنید ، نگاهی به ابزار رایگان و پولی تحلیلی اینستاگرام بیندازید که بعداً در این مقاله به بحث خواهیم پرداخت.

 

بخش های اینسایت اینستاگرام

بعد از ضربه زدن روی دکمه "اطلاعات آماری" در حساب کسب و کار خود ، داده های هفت روز گذشته را که به بخشهای زیر تقسیم شده اند ، خواهید دید.

بررسی اجمالی

  • Accounts reached
  • Content interactions
  • Total followers

محتوایی که به اشتراک گذاشته اید

  • Instagram Stories
  • Photos
  • IGTV
  • Promotions

می توانید روی هر یک از این بخشها کلیک کنید تا در پست های خاص بیشتر جستجو کنید. شما می توانید اطلاعاتی از قبیل اینکه چه محتوایی منجر به بازدید از پروفایل شده، چه روزهایی محتوای شما بیشترین تعامل را داشته است و سایر جزئیات مخاطبان اینستاگرام را پیدا خواهید کرد.

فصل 3: ابزار رایگان تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای سنجش

Instagram Insights یک شروع عالی است ، اما چندین ابزار رایگان تجزیه و تحلیل Instagram وجود دارد که به شما امکان می دهد معیارهای مهم را حتی بیشتر بررسی کنید.

در مقاله بعدی به معرفی تعدادی از این ابزارها میپردازیم

https://blog.ir/panel/domain/commentfarsi.ir/post_edit/18